W dzisiejszych czasach dominuje bardzo silny nacisk na zdrowy tryb życia. Pierwszym aspektem jest zmiana sposobu żywienia na bardziej zdrowy i produkty jak najmniej przetworzone. To obopólna korzyść zarówno dla środowiska, jak i organizmu człowieka. Dzięki zdrowej diecie, pełnej świeżych warzyw i owoców dostarczamy sobie ważnych witamin.

Taka radykalna zmiana sposobu żywienia może niektórym kojarzyć się z zatraceniem smaków i wyrazistości potraw. Nic bardziej mylnego. Wystarczy zdecydować się na dietę wege, a zwłaszcza jedną z jej odmian, czyli dietę laktoowowegetariańską.

Dieta laktoowowegetariańska – na czym polega

Jak widać, dieta wegetariańska ma wiele odsłon. Dla wegetarian, którzy nie do końca chcą rezygnować z produktów pochodzenia zwierzęcego, to jest opcja idealna. Oprócz warzyw, owoców i roślin, ujmuje ona również takie produkty jak:

  • nabiał
  • jajka

W diecie laktoowowegetariańskiej nie znajdziemy:

  • mięsa
  • owoców morza
  • ryb

Taka rotacja produktów stwarza zatem więcej możliwości urozmaicenia codziennych posiłków.

Zalety diety wegetariańskiej

Dieta wege sama w sobie charakteryzuje się wysokim zapleczem zdrowotnym. Już samo przejście na ten sposób żywienia przynosi pozytywne skutki w funkcjonowaniu organizmu człowieka. Do mocnych stron diety wege można zaliczyć:

  • wysoki udział w redukcji masy ciała lub utrzymaniu dotychczasowej sylwetki
  • regulację pracy jelit – dzięki wysokiej zawartości błonnika usuwa zaparcia
  • bogactwo witamin i minerałów
  • troskę o środowisko
  • dobroczynne działanie na poziom cholesterolu
  • wysoką zawartość przeciwutleniaczy pochodzących z warzyw i owoców, co wykazuje działanie detoksykacyjne i przeciwnowotworowe
  • profilaktykę przed chorobami pochodzenia mięsnego (np. salmonella)
  • redukcję dostarczania do organizmu chemicznych składników zawartych w mięsie (np. antybiotyki)
  • ochronę przed zapadaniem na różne schorzenia, np. cukrzyca, kamica nerkowa, nadciśnienie tętnicze

Przygotowanie posiłków diety wegetariańskiej nie jest trudne. Niemniej, należy pilnować ilości dań, ich zróżnicowania, wagi kalorycznej oraz czasu ich spożywania. W tym może pomóc nam catering dietetyczny. Mamy tu gotowe, indywidualnie dobrane jadłospisy, co w przyszłości zaowocuje zgrabną sylwetką i dobrym zdrowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.