Jakie produkty wybierać w okresie karmienia?

Jakie produkty wybierać w okresie karmienia?



Właściwie skomponowana dieta dla mamy karmiącej to gwarancja efektywnego odżywiania malucha oraz dobrego samopoczucia matki. Jakie produkty wybierać w tym okresie? Przede wszystkim stawiaj na te naturalne, nieprzetworzone oraz lekkostrawne.

Jedzenie, które napędza do działania

Doświadczone matki karmiące doskonale wiedzą, jak szybko i gwałtownie może zareagować układ pokarmowy i nerwowy dziecka na niewłaściwie skomponowaną dietę. Aby unikać kłopotliwych sytuacji i niepotrzebnej dawki płaczu, warto właściwie dobierać produkty spożywcze. Szczególnie duże znaczenie ma to w pierwszych miesiącach życia dziecka, kiedy pokarm mamy jest jego jedynym pożywieniem, a układ trawienny nie do końca przystosował się jeszcze do pracy. Warzywa i owoce (te niewzdymające), węglowodany złożone, lekkostrawne białko i duża ilość płynów (zróżnicowanych) to podstawa, na której warto się oprzeć.

 

Kawa i herbata dla mam karmiących

O ile matki mocno zwracają uwagę na to, co jedzą, to przy wyborze napojów pojawiają się wątpliwości. Mocna kawa i herbata dla mam karmiących jest niewskazana. Podobnie wygląda kwestia gazowanych i słodzonych napojów czy wywarów z niektórych ził (np. szałwia blokuje laktację). Jeżeli chcesz mieć stuprocentową pewność, że pijesz odpowiednio skomponowaną mieszankę ziół, postaw na gotowe preparaty. Specjalna kawa i herbata dla mam karmiących to bezpieczna alternatywa, którą można stosować już od pierwszych dni po porodzie. Pobudza wytwarzanie mleka, jest łagodna dla żołądka i znakomicie nawadnia.

 

Tego unikaj

Jeżeli chcesz, by szybko powróciły Ci siły po porodzie a Twoje dziecko rosło zdrowo i nie cierpiało na dolegliwości ze strony układu pokarmowego, to unikaj spożywania alkoholu, mocno pobudzających substancji zawartych w napojach energetycznych, słodzonych napojów i soków (najlepiej wycisnąć sok samodzielnie i wypić tuż po przyrządzeniu). Warto także zwrócić uwagę na ewentualne nietolerancje pokarmowe, jakie może mieć dziecko i nie wprowadzać do diety zbyt wcześnie np. cytrusów czy pomidorów.